კომპანია Apple-მა წარადგინა და დაანონსა Android პლატფორმისთვის Swift SDK ინსტრუმენტარიუმის წინასწარი ნაკრები. SDK აგრძელებს მაისში წარმოდგენილ ინიციატივებს Swift-ის, როგორც კროსპლატფორმული Android აპლიკაციების შესაქმნელი ენის, გამოსაყენებლად. Swift SDK-ის ვერსიები Android აპლიკაციების დეველოპერებისთვის ხელმისაწვდომია macOS, Linux და Windows-ისთვის.
გასაცნობად გამოქვეყნებულია ინსტრუქციები უმარტივესი Swift-ზე დაფუძნებული კროსპლატფორმული აპლიკაციის ასაწყობად, რომელიც ერთდროულად მუშაობს Android პლატფორმაზე, ასევე მოცემულია აპლიკაციების შესაქმნელად განკუთვნილი პროექტების მაგალითები. ამგვარად, Android-ისთვის აპლიკაციების შემუშავება შესაძლებელია Swift-ის მეშვეობით ნატიურად. ამჟამად, Swift Package Index-ის კატალოგში რეგისტრირებული პროექტების 27.9% (~9000) ასე თუ ისე შეიძლება კომპილირდეს Android-ისთვის. Java და Swift კოდს შორის ურთიერთქმედების უზრუნველსაყოფად გამოიყენება ბიბლიოთეკა swift-java, რომელიც უზრუნველყოფს გამოძახებების პროქსიზაციას და ტიპების კონვერტაციას Swift-კოდიდან Java ენის ფუნქციებზე მიმართვისას და პირიქით.
Swift ენა პოზიციონირდება, როგორც C და Objective-C ენების უფრო უსაფრთხო ალტერნატივა, რომელიც მხარს უჭერს Objective-C-ზე დაწერილ ენებთან ABI თავსებადობას (Swift-კოდს შეუძლია ურთიერთქმედება C და Objective-C კოდთან), რაც უზრუნველყოფს არსებული Objective-C პროექტების უწყვეტ ინტეგრაციას, ამარტივებს აპლიკაციებისა და ბიბლიოთეკების პორტირებას, ასევე ხელს უშლის ხშირი დაუცველობების და შეცდომების წარმოქმნას, რომლებიც დაკავშირებულია მეხსიერებასთან არასწორ მუშაობასთან. Swift შეიძლება გამოყენებულ იქნას მაღალპროდუქტიული სისტემური აპლიკაციების შესაქმნელად, როგორიცაა კომპილატორები, გრაფიკული ქვესისტემები, დრაივერ-კონტროლერები, ემულატორები და მოწყობილობების firmware-ები, რომლებიც კრიტიკულია უსაფრთხოებისთვის და ასევე მოითხოვს მაქსიმალურად მაღალ წარმადობას.
Swift-ის იმპლემენტაცია დაფუძნებულია LLVM პროექტის კომპილატორსა და ინსტრუმენტარიუმზე. Swift სისტემური აპლიკაციების წარმადობის ტესტები, რომლებიც კომპილირდება ბინარულ კოდში, ზოგიერთ შემთხვევაში აჩვენებს Objective-C-ის ანალოგებზე 30%-ით მაღალ წარმადობას. ასევე, Swift-ში კოდის წარმადობა ოპტიმიზებულია დაბალდონიანი ოპერაციების დონეზე. პროექტის შემადგენლობაში შედის Swift Package Manager, რომელიც წარმოადგენს ინფრასტრუქტურას მოდულებისა და ბიბლიოთეკების შესაქმნელად Swift ენაზე ავტომატიზებული აწყობისა და გავრცელების, დამოკიდებულებების უზრუნველყოფის, კროსპლატფორმული მხარდაჭერის, ტესტირებისა და აღმასრულებელი მოდულების გაშვების შესაძლებლობით. Swift ენის განვითარებისა და შემუშავების პროექტი ხორციელდება Apache 2.0 ლიცენზიით.