
Microsoft-მა გახსნა Windows-ის ქვესისტემის საწყისი კოდი Linux-ისთვის (WSL) MIT ლიცენზიით, მათ შორის ბრძანების ხაზის ინსტრუმენტები (wsl.exe და wslg.exe), ფონური სერვისები (wslservice.exe) და დემონები Linux-ის მხარეს, რომლებიც გამოიყენება ქსელის გასაშვებად, სხვა დემონების გასაშვებად და პორტების გადამისამართების კონფიგურაციისთვის. მესამე მხარის დეველოპერებს შეეძლებათ ჩამოტვირთოთ WSL კოდი და ააწყონ იგი საწყისი კოდიდან, რათა დაეხმარონ შესწორებებს გადაწყვეტილებებისთვის ან ახალი ფუნქციებისთვის.
ერთადერთი კომპონენტები, რომლებიც არ არის WSL-ის ღია კოდის კომპონენტები, რადგან ისინი Windows-ის ნაწილია, არის Lxcore.sys, ბირთვის დრაივერი WSL 1-ისთვის, ისევე როგორც P9rdr.sys და p9np.dll, რომლებიც გამოიყენება ფაილური სისტემის გადამისამართებისთვის “\wsl.localhost”.

Windows-ის ქვესისტემა Linux-ისთვის ხელმისაწვდომია Windows-ისთვის 2016 წლიდან. აქამდე ის ვრცელდებოდა საკუთრების ლიცენზიით. Microsoft-ში განაცხადეს, რომ ცდილობენ მიიღონ მეტი ინფორმაცია დეველოპერებისგან, რათა მათ შეძლონ ამ ინსტრუმენტის ჩამოყალიბებაში და მის გაუმჯობესებაში დახმარება. „WSL კოდი ახლა ხელმისაწვდომია GitHub-ზე. ეს იყო მუდმივი მოთხოვნა დეველოპერების საზოგადოებისგან პროექტის განვითარების მთელი დროის განმავლობაში“, – განმარტა Windows-ის ხელმძღვანელმა პავან დავულურიმ The Verge-თან ინტერვიუში.

ეს მნიშვნელოვანი ეტაპია WSL-ისთვის, რომელმაც სიცოცხლე დაიწყო 2016 წელს, როგორც Windows 10 Anniversary განახლების ნაწილი. “იმ დროს WSL დაფუძნებული იყო პიკოპროცესების მომწოდებელ lxcore.sys-ზე, რომელიც Windows-ს საშუალებას აძლევდა გაეშვა ELF შესრულებადი ფაილები და განეხორციელებინა Linux-ის სისტემური ზარები Windows-ის ბირთვში. დროთა განმავლობაში გაირკვა, რომ საუკეთესო გზა საკუთრივ Linux-თან ოპტიმალური თავსებადობის უზრუნველსაყოფად არის თავად Linux-ის ბირთვზე დაყრდნობა“, – განმარტა Microsoft-ის უფროსმა ინჟინერ-პროგრამისტმა პიერ ბულემ.
Microsoft-მა WSL-ის მეორე ძირითადი ვერსია 2019 წელს დააანონსა, საბოლოოდ დაამატა GPU მხარდაჭერა, შემდეგ კი პროექტის Windows-ისთვის ცალკე გამოშვებაზე გადავიდა.
„საბოლოოდ გაირკვა, რომ მზარდი საზოგადოებისა და WSL ფუნქციების მოთხოვნების შესანარჩუნებლად, WSL უფრო სწრაფად უნდა გადაადგილებულიყო და Windows-ისგან განცალკევებით გამოშვებულიყო. სწორედ ამიტომ 2021 წელს Windows-ის კოდის ბაზიდან გამოვყავით WSL და გადავიტანეთ საკუთარ კოდის ბაზაში“, – განაცხადა ბულემ.
„ჩვენი მიზანი WSL-ით საკმაოდ მარტივია: ჩვენ გვინდა, რომ Windows გახდეს შესანიშნავი dev box დეველოპერებისთვის. ეს მართლაც ამბიციაა“, – შეაჯამა დავულურიმ.
მაისის დასაწყისში Microsoft-მა დაამატა Fedora Linux 42, როგორც Windows-ის ქვესისტემის ოფიციალური დისტრიბუცია Linux-ისთვის.
დამატებითი ინფორმაცია Windows-ის ქვესისტემის არქიტექტურისა და კომპონენტების შესახებ Linux-ისთვის შეგიძლიათ იხილოთ ვებ-გვერდზე: https://wsl.dev.